Kaip išlikti sveikiems ir aktyviems karantino metu?

Karantino metu esame priversti tobulinti savo socialinio atsiribojimo įgūdžius, tačiau tai neturėtų stabdyti žmonių fizinio aktyvumo.

Tyrimai rodo, kad lengva ar vidutinė mankšta – atliekama maždaug tris kartus per savaitę – sumažino riziką mirti 1998 m. Honkongo gripo protrūkio metu. Per šį gripą mirė 24 656 kinai (21% 30–64 metų, 79% 65 metų ar vyresni). Šis tyrimas parodė, kad žmonės, kurie visai nedarė mankštos ar per daug sportavo (daugiau nei penkios sportavimo dienos per savaitę) – turėjo didžiausią riziką mirti, palygus su žmonėmis, kurie treniravosi saikingai. Teigiama, kad mankšta iki trijų dienų per savaitę, prieš du ar tris mėnesius iki gripo, geriau paruošia imuninę sistemą kovai su virusine infekcija.

Kiek mankštos gali pakakti?

Štai keletas gairių, tinkamų daugumai žmonių:

  • Atlikite lengvus ar vidutinio intensyvumo pratimus (20–45 minutes) iki trijų kartų per savaitę.
  • Stenkites išlaikyti savo fizinę forma, o ne bandyti ją pagerinti.
  • Venkite fizinio kontakto fizinio krūvio metu.
  • Po naudojimo, įrangą nuplaukite ir dezinfekuokite.
  • Sveikai valgykite ir miegokite, kad sustiprintumėte imuninę sistemą.
  • Išlikite optimistiški, kad visa tai greitai pasibaigs.

Kokia mankšta gali būti per daug rizikinga?

Štai keletas dalykų, kurių reikia vengti:

  • Nedarykite pratimų, kurie galėtų sukelti intensyvų kvėpavimą, nes tai padidina infekcijos riziką. Kaip pavyzdį galima paminėti maratono bėgimą , kuris padidina ligos riziką nuo 2,2 iki 13 procentų po varžybų.
  • Nesitreniruokite, jei turite kokių nors panašių į gripą simptomų.
  • Nesitreniruokite daugiau nei 5 dienas per savaitę.
  • Nesitreniruokite perpildytuose, uždarose vietose.
  • Nesidalinkite gėrimais, ar maisto indais.
  • Negalima gerti per daug skysčių, ypač kai sergate, siekiant „išplauti“ toksinus. Netiesa, kad galite „išplauti“ toksinus.

Būkite saugūs ir kūrybingi – mūsų žaidimas nesibaigė, o tiesiog laikinai sustabdytas.

Šaltinis: https://www.sciencealert.com/should-we-be-exercising-during-the-coronavirus-pandemic/amp